ÖLÇÜLER

IMG_20150721_171828

 

 

Herkesin evinde ölçü olarak kullandığı meşhuur  ‘su bardağı’ yine herkesin evinde farklı boyutlarda olabiliyor.Ben genelde mutfak tartısıyla ölçüyorum malzemeleri ve buna göre verilmiş tarifleri tercih ediyorum.Bu şekilde tarifler üzerinde oynamak da  kolay oluyor.

Tariflerde hem gram hem de bardak ve kaşık ölçüsü vermeye gayret ediyorum.

1 bardak=1 cup=240 ml

1 yemek kaşığı=1 tablespoon=15 ml

1 çay kaşığı (ya da tatlı kaşığı)=1 teaspoon=5 ml

Bunlar Amerikan ölçüleri.Bu ölçülerdeki teaspoon yani çay kaşığının yanına ”ya da  tatlı kaşığı” yazmamın sebebi,Amerikalıların çay kaşığının bizim tatlı kaşığı büyüklüğünde olması.

Ölçü kapları ve ölçü kaşıkları marketler de dahil olmak üzere mutfak eşyası satan birçok yerde artık bulunuyor.Hem katı hem sıvı malzemeleri ölçmek için ve hatta cup ölçüsüyle de görmek için satılan cam kapları da  Paşabahçe’den ucuza edinebilirsiniz.Ben yıllar önce almıştım,hala da satıyorlar.Yine de en çok kullandığın ölçü aleti nedir derseniz,mutfak tartısı derim.

En çok göreceğiniz malzemeler;

1 bardak  un=140 gr

1 bardak şeker=200 gr

1 bardak pudra şekeri=160 gr

 

