VİŞNELİ YOĞURTLU ALT ÜST KEK-SOUR CHERRY UPSIDE DOWN CAKE

 

Bu yaz vişneye takıldım.

Arka bahçede 4 vişne ağacı olduğundan ve ağaçtaki vişneler her gün ‘geel,geel’ der gibi bana baktığından olsa gerek.

IMG_20150714_214106

Vişneli yoğurtlu yaz keki.

Arada inip inip topladım.İlk postayla reçel yaptım,hem de çekirdeksiz.Benim gibi üşengeçseniz,bunun çok ‘vaow’ bir hareket olduğunun farkındasınızdır.Çekirdeklerini film izlerken kırmızı bir önlük giyip elimle ayıkladım.Önceden angarya gibi gelen bu tip işler artık hoşuma gidiyor;meyve çekirdeği çıkarmak,enginar ayıklamak filan.İnsan kendine şaşırıyor.Hayret.Sonraki postayı -arada yediklerimizi saymazsam-  kışın meyve suyu olmak üzere buzluğa koydum.

IMG_20150714_214633

Vişneli alt üst kek,üstten görünüm.

Sonuncularla da güzel bir meyveli kek pişirmek istedim.Vişneleri kek hamurunun üzerine serpiştirip pişirecektim,plan buydu.Sonra spontane bir şekilde kolay alt üst kek de diyebileceğimiz bir kek ortaya çıktı.Normalde alt üst kekler,meyvelerin ekstra şeker ve tereyağı ile ayrıca pişirilmesi ve kek hamurundan önce kalıbın dibine dizilmesiyle hazırlanıyor.Piştikten sonra soğuyan  keki kalıptan çıkarıp ters çevirdiğinizde bol meyveli ve görüntüsü çok güzel  bir kekiniz oluyor.

IMG_20150714_220159

Ta-da!

Bu  versiyonda ise biraz tarçın ve çok az şekeri meyveyle karıştırıp kalıbın dibine yerleştiriyorum.Üzerine kek hamurunu ekleyip pişiriyorum.Ekstra şeker ve yağ yok,ekstra işlem yok.Kolay tarafı bu.Hafif tarafı da,sonuçta bu bir yaz keki.

 

VİŞNELİ YOĞURTLU YAZ KEKİ

(1 ADET 23 CM ÇAPLI YUVARLAK KEK )

Ölçüler hakkında detaylı bilgi burada.

Not:Vişnelere eklediğim 1 yemek kaşığı şekeri damak tadınıza göre 2 ya da 3 yk olarak artırabilirsiniz.

MALZEMELER


 

1  1/2 bardak yoğurt

2/3 cup zeytinyağı

1  1/4 bardak (250 gr) şeker

3 yumurta

1 tatlı kaşığı vanilya özütü

2  1/2 bardak (350 gr) un

2  1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu

3/4 tatlı kaşığı karbonat

1/2 tatlı kaşığı deniz tuzu

MEYVELİ KISIM

1  1/2 bardak vişne (çekirdeksiz)

1 tatlı kaşığı tarçın

1 yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI


 

1-Fırını 180 C de ısıtın.Kalıbınızı tereyağı ile yağlayıp kenara alın.

2-Yoğurt,zeytinyağı,şeker,yumurta ve vanilyayı bir çırpma teliyle (kullanıyorsanız mikserle) çırpın.Un,kabartma tozu,karbonat ve tuzu ıslak malzemelere ekleyin,pütür kalmayıncaya dek karıştırın.Kek hamurunuz hazır.

3-Tarçın ve şekeri bir kapta karıştırın.Vişneleri kalıbınızın dibine döşeyin,üzerlerine tarçınlı şekeri serpin.Meyve katmanının üzerine hamuru ekleyin,hava kabarcıklarının patlaması için kalıbı 5-10 kez tezgaha vurun,fırına verin.50-60 dk ya da kekin ortasına soktuğunuz kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

4-Pişen keki yarım saat soğutup kalıptan servis tabağına çevirin.İsterseniz servisten hemen önce üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

