Lviv

Lviv’in sıcacık  insanlarını anlamak için Kiev’in soğukluğunu tatmak gerek sanırım. Lviv Ukrayna’dan değil sanki. Sovyet izlerini taşımıyor. Zaten Polonya Rus kültürüne değil de Avrupa kültürüne ait görüldüğü için Ukrayna Polonya arasında hep bir sidik yarışı var sanki afedersiniz. Lviv Sovyetler Birliği’ne dahil oluyor derken 1991’de Ukrayna’ya katılıyor.

Bir butik otelde kaldım, böyle şehrin merkezinde nasıl güzel nasıl…Bu tarihi merkez (kiliseler, müzeler  ve özellikle Opera Binası) Unesco’nun Dünya Miras Listesi’nde yer alıyor.

N’etsek?

-High Castle diye bir yer  var öyle kale falan yok burada, ama çıkın, güzel  manzarası var.

-Ecza (Farma) Müzesi şehrin en eski eczanesiymiş. Avrupa’daki tek ecza müzesiymiş. Fuarlar falan da oluyormuş burada. Meraklısına hiç fena bir yer değil.

-Silah müzesi

-Krivka savaştan kalan bir sığınak, restorana çevrilmiş, son derece geleneksel hatta  milliyetçi bir yer. Hijyenik bir yer bekleyenler gitmesin, ama bence kesinlikle görülesi!  Not: Parola istenince ’’ Slava Ukraini’’ diyeceksiniz.

Buranın mantısı meşhur , Vareniki deniyor. İçi sadece kıymalı değil, mantarlı, havuçlu, patatesli  ya da kıymalı (domuz tabi ki) olabiliyor. Ben buna bayıldım, yanında tam yoğurt değil de krema yoğurt arası bir sosla servis ediliyor.

Yalnız bu eski Sovyet ülkelerinin hangisinde çorba içtiysem külliyen saçmalık afedersiniz.

Tavuk suyuna çorba istedim bu geldi -_-

Tavuk suyuna çorba istedim bu geldi -_-

Not: Air baltic burada da air baltic (çok sevdiğimi  Vitebsk yazımda anlatmıştım),  İngilizce’ye gelince şanslıysanız bilene rastlarsınız.

E.

