KAKAOLU TAHİNLİ KEK-CHOCOLATE TAHİNİ CAKE

 

 

 

Kek güzel,film şahane.

Kek güzel,film şahane.

 

Daha önce bu tuzlu çikolatalı kurabiye tarifinde de yazdığım gibi,bir çikolata delisi olmadım hiç.Çikolata benim için ne zaman olsa yenecek ya da her zaman  canımın yemek isteyeceği bir şey değil,ama ,bazı günler,bazı saatler ve bazı dakikalar gelir ki o zaman çikolatadan başkası beni mutlu etmez.Bu keki de öyle bir zamanda yaptım,tahinle birleşecek olması beni heyecanlandırdı çünkü tahin,tatlı birşeyle kombinlendiğinde bana göre MUHTEŞEM olan bir yiyecek.Bu  kekte de tadından çok verdiği kadifemsi dokuyla kendini hissettirdi.

 

 

IMG_20150801_235104

 

Ve beni çok mutlu etti .

 

 

Puf puf

Puf puf

 

 

 

KAKAOLU TAHİNLİ KEK


 

Notlar:Baton kek kalıbında da pişirilebilen bu keki ben,daha önce Paşabahçe’den aldığım  200 ml hacimli muffin kalıplarında yaptım.Tariften 6 adet muffin,3 adet de kapkek çıkıyor.Tarifte göreceğiniz ‘buttermilk’in,Türkiye’de satışı yok,en yakın kefir olarak çevrilebilir.Yerine süt de kullanabilirsiniz.Ben ev yapımı ‘buttermilk’ için usta pasta şefi David Lebovitz‘den öğrendiğim kadarıyla 1-1 ölçüde yoğurt ve sütü karıştırıp 5-10 dk bekletiyorum ve tariflerde bunu kullanıyorum.

1 ADET 28X10 CM BATON KEK KALIBI

Ölçüler hakkında detaylı bilgi burada.

 

MALZEMELER


 

210 gr un

50 gr kakao

1/4 tatlı kaşığı tuz

3/4 tatlı kaşığı kabartma tozu

2/3 su bardağı buttermilk (notlar kısmına bakın)

3 yumurta

1 1/2 tatlı kaşığı vanilya özütü

280 gr şeker

5 çorba kaşığı tahin

 

YAPILIŞI


 

1-Kalıbınızı tereyağı ile yağlayın.Fırınınızı 160 C de ısıtın.Un,kakao,tuz ve kabartma tozunu eleyin.

2-Ayrı bir yerde tahin hariç tüm ıslak malzemeyi (kefir,yumurta,vanilya ve şeker) çırpma teli ya da mikserle çırpın.Bu karışımdan 2 çorba kaşığı alıp tahine ekleyerek tahini açın.Sonra tahini yumurtalı karışıma ekleyin.

3-Kuru malzemeleri de ekleyip karıştırın.Kalıba döküp fırına verin.Baton kalıpta pişiriyorsanız 1 saat,muffin kalıplarında pişiriyorsanız 30 dk,kapkek kağıtlarında pişiriyorsanız 20-22 dk sonra fırından alın.

 

